لپ تاپ اپن باکس چیست؟ + تفاوت آن با استوک و ریفربیش

اگر در دنیای محصولات دیجیتال گردش کنید متوجه برخی اصطلاحات رایج در این عرصه خواهید شد. اصطلاحاتی مانند اپن باکس، استوک یا ریفربیش برای محصولاتی مانند لپ تاپ، کامپیوتر، تلویزیون، موبایل و … به کار می‌رود. در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره اینکه لپ تاپ اپن باکس چیست، چه ویژگی هایی دارد و تفاوت آن با نمونه های استوک و ریفربیش صحبت کنیم. برای تجربه بهتری در خرید لپ تاپ تا انتها همراه ما باشید.

لپ تاپ اپن باکس چیست؟

منظور از لپ تاپ اپن باکس (open box)، لپ تاپ‌هایی هستند که جعبه اولیه (جعبه کارخانه) آنها باز شده است. معمولا در کشورهای خارجی شرکت‌های تولید کننده محصولات دیجیتال، برای کالاها ضمانت یک ماهه در نظر می‌گیرند. به عبارتی کاربر قادر است تا محصولی را که خریداری کرده است به هر دلیلی به فروشنده بازگرداند. از همین رو کالایی که جعبه‌اش گشوده شده است دیگر به عنوان کالای جدید و آکبند به فروش نمی‌رسد. در این حالت می گوییم محصول اپن باکس است و قیمت آن از قیمت محصول آکبند پایین‌تر است.

لپ تاپ اپن باکس چیست

چرا لپ تاپ ها توسط خریداران به فروشگاه مرجوع می‌شوند؟

اگر درباره کسب دانش پیرامون لپ تاپ اپن باکس همچنان مصمم هستید شاید از خودتان بپرسید که علت اینکه این نوع از لپ تاپ ها توسط خریدار به فروشگاه بازگردانده می شوند چیست؟ در این بخش می خواهیم به این دلایل اشاره کنیم:

  • وقتی لپ تاپ ایرادهای جزئی مانند رنگ پریدگی یا خط و خش داشته باشد ممکن است توسط خریدار به فروشنده برگشت داده شود. معمولا این ایرادها در زمان حمل و نقل کالا ایجاد می شوند و جز عیب های فنی محسوب نمی شوند.
  • زمانی که کاربر نتواند بازی ها و برنامه های کاربردی خود را روی لپ تاپ نصب کند امکان بازگشت لپ تاپ به فروشگاه توسط خریدار وجود دارد.
  • گاهی اوقات لپ تاپ با سلیقه خریدار از نظر رنگ، مدل و اندازه سازگاری ندارد. (معمولا در خرید های اینترنتی اتفاق می افتد).
  • برخی از لپ تاپ ها که کاملا نو هستند ولی از جعبه گشوده شده اند تا در ویترین فروشگاه برای مشاهده خریداران قرار گیرند.
  • ممکن است خریدار پس از امتحان کردن لپ تاپ متوجه ایرادهای جزئی شود اما به علت نداشتن تخصص در رفع این ایرادها محصول را به فروشگاه بازگرداند.
  • امکان دارد که لپ تاپ در بخش گمرک به علت بازدید کارشناس گمرک از محتویات درون ساک همراه مسافر، برگشت داده شود.

 

نکته مهم: گزارش شرکت Accenture نشان می دهد که تنها 5 درصد ابزارهای دیجیتال اپن باکس می‌توانند دارای نقص در قطعات باشند.

تفاوت انواع لپ تاپ اپن باکس، رفربیش و استوک

حال که با ماهیت لپ تاپ اپن باکس کمی آشنا شدیم قصد داریم که در این بخش به بررسی تفاوت های انواع لپ تاپ های اپن باکس، رفربیش و استوک بپردازیم. برای این منظور قصد داریم تا به صورت مجزا به تعریف هر کدام از لپ تاپ ها بپردازیم.

لپ تاپ استوک چیست؟

وقتی می گوییم لپ تاپی استوک است یعنی آن لپ تاپ یک بار خریداری شده و توسط کاربر برای مدتی استفاده شده است (کارکرده یا دست دوم است). البته ممکن است خریدار تنها بعد از چند ماه لپ تاپ را به هر دلیلی به فروشنده بازگرداند. شما می‌توانید در فروشگاه کامپیوتر صفر یک، انواع لپ تاپ استوک اروپایی را با تضمین قیمت و کیفیت تهیه نمایید

در فروشگاه های خارجی کالاهای بازگردانده شده را به علت اینکه از کارتن اصلی کارخانه خارج شده اند، در داخل انبار نگهداری می کنند. این کالا را بعد از جمع آوری به صورت درجه بندی های مختلفی مانند A,B,C و D دسته بندی می کنند و به صورت عمده فروشی آنها را دوباره به دست کاربران می رسانند. برای اطلاع بیشتر به درجه بندی های استوک زیر توجه کنید.

درجه بندی لپ تاپ های استوک

درجه A:

مشخصات ظاهری این لپ تاپ ها در حد مطلوب است و فاقد هر گونه خط یا خش هستند. به طوری که هیچ تفاوتی را با کالای نو ندارند. این لپ تاپ ها حداکثر 6 ماه توسط خریدار استفاده شده اند.

درجه B:

لپ تاپ های موجود در این رده بندی امکان دارد که از خط و خش یا ترک های کاملا جزئی برخوردار باشند. معمولا این ایرادها به گونه ای نیستند که جدی تلقی شوند و به چشم شما بیایند. مهم سالم بودن و اصل بودن لپ تاپ از لحاظ عملکرد است که از این نظر لپ تاپ های درجه A تفاوت زیادی با نوع B ندارند.

نکته: قیمت لپ تاپ های استوک درجه B کمتر از A است؛ بنابراین مقرون به صرفه تر هستند.

مزایای لپ تاپ استوک

  • قیمت پایین تری نسبت به نوع لپ تاپ اپن باکس دارند.
  • نوع A از ظاهر و کیفیت بالایی برخوردار است.
  • ماندگاری و طول عمر بالا دارد.
  • امکان ارتقا پذیری در آنها فراهم است.

معایب لپ تاپ استوک

  • ظاهر ساده ای نسبت به نوع لپ تاپ اپن باکس دارند.
  • وزن آنها بیشتر است.
  • در بیشتر مواقع از گارانتی معتبری برخوردار نیستند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در این مورد، لطفا مقاله لپ تاپ استوک چیست را مطالعه کنید.

ریفربیش چیست؟

با وارد کردن کلمه ریفربیش در گوگل ترنسلیت به واژه مرمت شده یا ترمیم شده می رسیم. با این حساب می‌توان گفت که لپ تاپ ریفربیش دستگاهی است که دارای ایراد فنی یا قطعاتی بوده است و توسط فرد متخصصی این ایراد رفع شده است. در نهایت دوباره به فروش گذاشته شده است. توجه کنید که این کالاها آکبند هستند و هیچ استفاده‌ای از آنها نشده است.

دستگاه هایی که ریفر شده اند در روی بسته بندی خودشان دارای بارکد مشخصی هستند و میتوان به آسانی آنها را تشخیص داد. لپ تاپ ریفر به علت آکبند بودن هیچ تفاوت ظاهری با نمونه های نو که از کارخانه تولید می شوند، ندارند. حتی خیلی از افراد این لپ تاپ ها را به عنوان کالای آکبند به مشتریان می فروشند.

در این میان ممکن است در زمان روبرویی با لپ تاپ ریفربیش با دو اصطلاح Factory Refurbished و Certified Refurbished برخورد کنید. با ما باشید تا این دو اصطلاح را معنی کنیم.

Factory Refurbished

لپ تاپ هایی که دارای برچسب فکتوری ریفربیشد هستند در زمان تولید و در بخش کنترل کیفیت توسط کارشناس عیب یابی شده اند. این لپ تاپ ها در کارخانه دوباره به منظور رفع عیوب مورد بررسی قرار می گیرند. در نهایت پس از تایید شدن توسط مسئول کنترل کیفیت وارد چرخه فروش بازار می شوند. محصولات با برچسب فکتوری ریفربیشد نسبت به کالاهای بدون ارجاع قیمت پایین تری دارند همچنین آنها در مقایسه با کالاهای اصلی بسته بندی متفاوتی هم دارند.

Certified Refurbished

اما این دسته از ریفربیش ها کالاهایی هستند که خریدار بعد از استفاده از آنها در محدوده زمانی بسیار کم محصول را به منظور رفع ایراد به کارخانه یا فروشنده بازگردانده است. این محصول بعد از رفع ایراد دوباره به چرخه فروش بازگشته است. لازم به ذکر است که این محصولات کاملا نو هستند. با این حساب این نوع از عودت کالا Certified Refurbished را میتوان نوعی (اپن باکس) نامید.

در جمع بندی تفاوت انواع لپ تاپ اپن باکس، رفربیش و استوک میتوانیم بگوییم:

  • لپ تاپ استوک نسبت به اپن باکس و ریفربیشد قیمت کمتری دارد اما از نظر ظاهری نسبت به دو نمونه دیگر پایین تر است.
  • لپ تاپ اپن باکس و ریفربیشد از نظر ظاهری و قیمت در یک حد هستند. با این تفاوت که در Factory Refurbished به دست مشتری نرسیده است و قبل از اینکه وارد چرخه فروش شود توسط کارشناسان رفع ایراد شده است. حال آنکه لپ تاپ اپن باکس پس از اینکه توسط مشتری بررسی شد برای رفع ایراد به فروشگاه یا کارخانه مرجوع می شود.

لپ تاپ اپن باکس چیست

لپ تاپ اپن باکس بخریم یا نه

اگر تا اینجای مقاله همراه ما بودید حتما به تصویر واضحی درباره لپ تاپ اپن باکس رسیده اید؛ اما اگر هنوز مردد هستید که آیا لپ تاپ اپن باکس بخریم یا نه؟ باید بگوییم که این محصولات در حد نو هستند و معمولا از کارت گارانتی معتبری هم برخوردار هستند.

داشتن کارت گارانتی این امکان را به شما می دهد که از سلامت محصول اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید تا مدت یک الی دو روز محصولات اپن باکس را تست کنید. در صورتی که با ایرادی مواجه شدید هزینه‌ای که پرداخت کردید تماما به حساب شما بازگردانده می‌شود.

اگر جز این دسته از افراد هستید توصیه می کنیم که در خرید لپ تاپ اپن باکس شک نکنید.

  • کسانی که نیاز به لپ تاپ‌هایی با آخرین امکانات و حافظه قوی دارند اما از توان مالی کافی برای خرید نمونه‌های آکبند برخوردار نیستند (گیمرها که نیاز به لپ تاپ گیمینگ دارند).
  • تعمیرکارها؛ این افراد می توانند لپ تاپ اپن باکس را خریداری کنند و با تست قطعات آنها استفاده مختلفی از آنها کنند.
  • افرادی که مبتدی هستند و در عین حال ظاهر لپ تاپ هم برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

چند توصیه کاربردی برای خرید لپ تاپ اپن باکس:

اگر قصد خرید لپ تاپ اپن باکس را دارید حتما این موارد را در هنگام خرید در نظر بگیرید.

  • از فروشگاه معتبر خریداری کنید.
  • از وجود گارانتی و ضمانت محصول اطمینان حاصل کنید.
  • درباره اعتبار اصالت کالا تحقیق کنید.
  • ظاهر آنها نباید با نمونه های آکبند تفاوتی داشته باشد. تنها جعبه شان باز شده است.
  • از اورجینال بودن لوازم جانبی لپ تاپ اطمینان حاصل کنید (به خصوص شارژر).

لپ تاپ اپن باکس بخریم یا نه

لپ تاپ اپن باکس از کجا بخریم؟

لپ تاپ اپن باکس در برندهای متنوعی مانند Asus،Dell و Hp وارد چرخه فروش می شوند. آنها از کیفیت بالا و در عین حال از قیمت مقرون به صرفه ای هم برخوردار هستند. فروشگاه کامپیوتر صفر یک با عرضه انواع محصولات با کیفیت این بستر را برای شما فراهم کرده است تا با اطمینان اقدام به خرید لپ تاپ اپن باکس یا هر نوع لپ تاپ دیگری نمایید.

در آخر

اگر در زمینه خرید لپ تاپ اپن باکس سوالی دارید، میتوانید در بخش دیدگاه آنها را مطرح کنید یا حتی برای کسب مشاوره بیشتر میتوانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. در پایان امیدواریم به‌خوبی درک کرده باشید که لپ تاپ اپن باکس چیست.

به این post امتیاز دهید


from کامپیوتر 01(کامپیوتر صفر یک) https://ift.tt/jgarn1B
via IFTTT

Comments

Popular posts from this blog

لپ تاپ استوک چیست؟ آیا بخریم؟

اینتل یا ای ام دی؟ مقایسه intel و amd از صفر تا صد!

آل این وان چیست؟ همه‌چیز درباره کامپیوتر بدون کیس