لپ تاپ ریفربیش چیست؟ همه‌چیز در مورد لپ تاپ Refurbished

لپ تاپ ریفربیش چیست؟ این سوالی است که ممکن است ذهن خیلی از افرادی که قصد خرید لپ تاپ دارند را به خود درگیر کرده باشد. امروز در این مقاله از کامپیوتر صفر یک، بررسی خواهیم کرد که لپ تاپ Refurbished چیست و چه انواعی دارد،ضمانت آن به چه صورت است، و چه تفاوتی با لپ تاپ استوک دارد، پس تا انتها همراه ما باشید! همچنین درصورتی که قصد خرید لپ تاپ استوک اروپایی با تضمین قیمت و کیفیت دارید، پس از پایان مقاله می‌توانید مدل‌های باکیفیت و خوبی را در فروشگاه کامپیوتر صفر یک مشاهده کنید!

منظور از Refurbished چیست؟

در این نوشتار به طور اختصاصی در مورد لپ تاپ ریفربیش، مطالب کاربردی و مهم عنوان خواهیم کرد. اما پیش از آنکه به موضوع اصلی بپردازیم، لازم است در مورد واژه ریفربیش (Refurbished) توضیحات مختصری ارائه کنیم.

در پاسخ به سوال Refurbished چیست؟ بهتر است بگوئیم؛ واژه ریفربیش برای آن دسته از کالاهایی استفاده می شود که مورد بازسازی یا تعمیر مجدد از سوی شرکت‌های تولیدکننده قرار گرفتند.

به طور کلی، کالای (Refurbished) کالایی است که به دلیل وجود نقص فنی یا مشکل ظاهری به تولیدکننده یا توزیع کنندۀ کالا مرجوع می شود. تا پس از رفع اشکال و ایرادات ظاهری یا فنی از سوی کمپانی، مجدداً وارد بازار فروش شود. این دسته از محصولات پس از بررسی و رفع ایراد از سوی متخصصین شرکت تولیدی، مورد ارزیابی و تست مجدد قرار خواهند گرفت. پس از اطمینان از صحت عملکرد کالا و عبور از این مرحله، به عنوان کالا ریفربیش، این محصولات وارد بازار تقاضا خواهند شد.

لپ تاپ refurbished

لپ تاپ ریفربیش چیست؟

لپ تاپ‌هایی هستند که کاملاً نو و کارنکرده می‌باشند. همچنین به عنوان لپ تاپ‌های دست دوم یا استوک شناخته نمی‌شوند. در کشورهای آمریکایی و اروپایی، از این مدل لپ تاپ‌ها در نمایشگاه‌های مختلف یا ویترین شرکت‌ها و نمایندگی های رسمی کمپانی سازنده استفاده می شود. لپ تاپ های ریفربیش، پیش از عرضه در بازار، باید به کارخانه سازنده جهت عیب یابی و تست مجدد لپ تاپ، مرجوع شوند. سپس با برچسب ریفربیش در بسته بندی جدید وارد بازار خواهند شد.

برای تشخیص لپ تاپ ریفربیش، به برچسب ریفربیش (Refurbished) بر روی کالا حتما توجه کنید. ضمناً نسبت به عملکرد صحیح بخش‌های مختلف لپ تاپ و سایر جزئیات نیز دقت داشته باشید.

حتما مطالعه کنید: لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ رفرش چیست

ضمانت کالای ریفربیش

در خصوص ضمانت نامه لپ تاپ refurbished، باید به مدت زمان گارانتی این محصولات اشاره کنیم. در حالت کلی، مدت اعتبار برگ گارانتی یا ضمانتنامه این دسته از کالاهای دیجیتال، بین 30 تا 90 روز عنوان شده است. حتماً هنگام خرید این نوع لپ تاپ ها به شرایط و نحوه ضمانت کالا، از سوی مراکز فروش دقت داشته باشید. در حالت کلی این مدل از لپ تاپ ها باید ضمانتنامه ای مشابه کالاهای اصلی داشته باشند.

اگر در مفاد ضمانتنامه لپ تاپ ریفربیش، نسبت به بازگشت لپ تاپ یا مدت زمان اعتبار برگ گارانتی اشاره شده بود؛ با اطمینان خاطر می توانید نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. بهتر است پیش از اتمام زمان بازگشت لپ تاپ ریفربیش، دستگاه را از هر جهت بررسی و مورد ارزیابی قرار دهید. بدین ترتیب پیش از پایان زمان گارانتی از خدمات و سایر شرایط برگ ضمانتنامه محصول بهره مند خواهید شد.

لپ تاپ ریفربیش چیست

انواع لپ تاپ ریفربیش

پس از دریافت پاسخ سئوال لپ تاپ رفرش چیست؟ در بخش قبلی و آشنایی با شرایط ضمانتنامه این مدل کالاها؛ اینک لازم است در خصوص انواع لپ تاپ ریفرش نیز اطلاعات دقیق کسب کنید.

یکی از دلایل مهمی که باعث استقبال فراوان کاربران از لپ تاپ های ریفربیش شده است؛ مناسب بودن قیمت این محصولات می باشد. در مقایسه با لپ تاپ های نو و جدید، لپ تاپ های ریفربیش قیمت بسیار به صرفه ای دارند.

به این نکته توجه داشته باشید که لپ تاپ ریفربیش در انواع مختلف نیز در بازار توسط شرکت های تولیدکننده عرضه می شوند. از جمله انواع مختلف لپ تاپ refurbished،  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده شده (Used)
  • کالای مشابه جدید یا نو (Like New)
  • کالای نو شده یا ریفربیش (Refreshed)
  • محصول تعمیر شده (Repaired)
  • محصول دوباره تایید شده یا معتبر (Recertified)
  • تعمیر اساسی کالا (Recycled)

لازم به ذکر است که در کشور ایران نسبت به این نوع از محصولات و کالاهای ریفربیش، تنوع زیادی وجود ندارد!

تفاوت لپ تاپ ریفربیش و استوک چیست؟

همانطور که در بخش های قبلی اشاره نمودیم؛ لپ تاپ ریفربیش با لپ تاپ های استوک و کارکرده یا دست دوم بسیار متفاوت هستند. لپ تاپ های استوک یا دست دوم، آن دسته از لپ تاپ هایی هستند که کاربر پس از چند ماه یا چند سال استفاده؛ قصد تعویض یا فروش لپ تاپ خود را داشته باشد. در بسیاری از کشورها، کاربران با تحویل دستگاه یا لپ تاپ کارکرده خود به نمایندگی های مجاز، لپ تاپ نو و جدید دریافت می کنند.

در حالیکه، لپ تاپ ریفربیش (refurbished)، لپ تاپ هایی می باشند؛ که به دلیل وجود نقص فنی یا ایراد ظاهری، از سوی نمایندگی ها یا توزیع کنندگان به کمپانی بازگردانده می شوند. سپس شرکت تولیدکننده با رفع ایرادات موجود در لپ تاپ و مهمتر از همه، تست و بازبینی عملکرد دستگاه؛ لپ تاپ را با برچسب ریفربیش وارد بازار فروش خواهد کرد.

تشخیص لپ تاپ ریفربیش

سخن آخر

در پایان پیشنهاد می کنیم؛ حتماً هنگام انتخاب هر یک از انواع لپ تاپ استوک و لپ تاپ refurbished به ویژگی های ظاهری و فنی، کیفیت قطعات و کارایی محصول دقت کنید. برای آنکه انتخاب آگاهانه و خرید نیز به صرفه باشد، بهتر است از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید. کامپیوتر صفر یک محصولات استوک، اپن باکس و آکبند را با تضمین قیمت و کیفیت به شما ارائه می‌کند! در پایان امیدواریم خوب متوجه شده باشید که لپ تاپ ریفربیش چیست!

5/5 - (1 امتیاز)


from کامپیوتر صفر یک https://ift.tt/5FEI03w
via IFTTT

Comments

Popular posts from this blog

لپ تاپ استوک چیست؟ آیا بخریم؟

اینتل یا ای ام دی؟ مقایسه intel و amd از صفر تا صد!

آل این وان چیست؟ همه‌چیز درباره کامپیوتر بدون کیس