لپ تاپ استوک چیست؟ آیا بخریم؟

اگر تا به حال برای تهیه سیستم های استوک اقدام نکرده‌اید و آشنایی با سیستم‌های کامپیوتری ندارید و نمی‌دانید که منظور از لپ تاپ استوک چیست و می‌خواهید بدانید که آیا لپ تاپ استوک بخریم یا خیر، در ادامه با کامپیوتر صفر یک همراه باشید.

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ استوک به سیستم هایی گفته می شود که در کشورهای دیگر به فروش نرفته و یا خط تولید آنها متوقف شده است. بنابراین برای اینکه بتوان آنها را فروخت، عموما به کشورهای خاورمیانه ارسال می شوند. همچنین لپ تاپ استوک ممکن است توسط مشتریان خریداری شده و پس از مدتی مرجوع شده باشد. در این صورت به دلیل این‌که آکبند آن‌ها باز شده و مدتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به آن‌ها استوک می‌گویند.

لپ تاپ‌های استوک به فروش نمی روند، بنابراین به انبار منتقل می‌شوند تا به بازارهای کشورهای دیگری که آنها را خریداری می‌کنند، ارسال شود. در اصل این لپ تاپ ها هیچ ایرادی ندارند و تنها فصل فروش آن ها به اتمام رسیده است و این محصولات در تمام مدت در انبارها مانده اند.

در کشورهای خارجی هنگام فروش محصولاتی از جمله لپ تاپ به کاربر این فرصت داده می شود، تا در صورت برآورده نشدن نیازهای آنها، محصول را مرجوع کنند. در برخی از نمایشگاه های آی تی نیز کمپانی ها به معرفی لپ تاپ های جدید موجود در بازار می پردازند. این محصولات در این نمایشگاه ها تنها چند بار روشن و خاموش می شود و از سلامت کافی برخوردار می باشند. این محصولات که توسط کاربران مرجوع می شود و یا در نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند را به عنوان لپ تاپ استوک به فروش می رسانند.

لپ تاپ استوک اگر از یک فروشگاه معتبر تهیه شود، از کیفیت مناسب و مطلوبی برخوردار خواهد بود و کاملا می‌توان به آن اعتماد کرد.

آیا لپ تاپ استوک بخریم

آیا لپ تاپ استوک بخریم؟

حال که با مفهوم لپ تاپ استوک آشنا شده‌ایم، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید، که آیا لپ تاپ استوک بخریم؟ تا چه اندازه می توان به کیفیت این لپ تاپ ها اطمینان داشت تا پول خود را دور نریخته و خرید مناسبی داشته باشیم. در شرایط بد اقتصادی این روزها بسیاری از افراد ترجیح می دهند، تا قدر پول خود را دانسته و این اجناس را برای صرفه جویی در هزینه‌ها تهیه کنند. همانطور که می دانید، خرید لپ تاپ استوک به معنی خرید با کیفیت بالا و پول کمتر است. بنابراین می توانید با خیال راحت و با توجه به بودجه مورد نظر خود، به سراغ لپ تاپ های استوک بروید.

برخلاف تصور بسیاری از افراد که نسبت به لپ تاپ استوک دید منفی دارند، این اجناس در بسیاری موارد می‌تواند از کالاهای نو نیز بهتر باشد. به این دلیل که لپ تاپ استوک به معنای کالای دور انداختنی نیست و این لپ تاپ ها از سیستم عامل سالم و بی نقصی برخوردار می باشند.

منظور از لپ تاپ استوک چیست

مزایای لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ استوک دارای مزایایی است که بسیاری از مشتریان آن را برای خرید انتخاب می کنند. یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین مزایایی که افراد به سراغ آن می‌روند، قیمت مناسب در عین برخورداری از کیفیت قابل قبول (حتی گاهی در حد نو) است. این محصولات قبل از ورود به بازار، در صورت نیاز به باتری و هارد نو مجهز می شوند. به این دلیل که این قطعات به مرور و با گذشت زمان دچار فرسودگی خواهند شد. لپ تاپ استوک دارای دسته بندی در هنگام فروش است، که می توان باتوجه به نیاز خود آن‌ها را خریداری کرد.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک هیچ فرقی با مدل آکبند آن ندارد و به عبارتی همان مدل اصلی را خریداری می کنید. فقط این لپ تاپ‌ها مدتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که البته مدت طولانی نیست. در اکثر مواقع لپ تاپ استوک کالای مرجوع شده می باشد، بنابراین کمتر از 30 روز از آن استفاده شده است. بنابراین سلامت این محصولات به دلیل مرجوع شدنشان قطعی بوده و می توان با اطمینان آن ها را خریداری کرد.

از کجا لپ تاپ استوک بخریم

معایب لپ تاپ استوک چیست؟

اگر به دنبال لپ تاپ استوک هستید ،که به تازگی مدل های آن وارد بازار شده است، باید این اطمینان را به شما بدهیم که موفق به پیدا کردن آن نخواهید شد. به این دلیل که لپ تاپ های استوک عموما مدتی را در انبارها خاک خورده تا به فروش برسد، بنابراین طبیعی است که مدل های قدیمی تری نسبت به مدل های به روز داشته باشد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند لپ تاپ خود را مطابق با سلیقه و مشخصات ظاهری مد نظر خود انتخاب کنند. توجه داشته باشید، که در برخی موارد ممکن است از لپ تاپ استوک مورد نظر خود تنها یک عدد در بازار پیدا کنید. به همین دلیل ممکن است، مطابق با رنگ مورد نظر شما نباشد.

برای خرید لپ تاپ استوک حتما به فروشگاه های معتبر و دارای ضمانت و خدمات پس از فروش مراجعه کنید. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، تشخیص لپ تاپ استوک از آکبند آن بسیار دشوار است، بنابراین ممکن است افراد سودجو اقدام به فروش آنها به عنوان نو و آکبند کنند.

برخی از این لپ تاپ ها به‌دلیل خط و خش کوچکی در ظاهر به صورت استوک به فروش می رسند و اگر به دنبال آن هستید، باید ظاهر آن را نادیده بگیرید. هنگام خرید اگر محصول دارای لوازم جانبی است، حتما از کیفیت و کارایی آنها اطمینان حاصل کنید. توجه کنید که حتما از لوازم اصلی و مطابق با برند لپ تاپ باشد.

گرید بندی لپ تاپ استوک چیست و چه اهمیتی دارد؟

لپ تاپ استوک دارای گرید های مختلفی به صورت A و B است، که قیمت را با توجه به آن تعیین می‌کنند. این رتبه بندی میزان کیفیت لپ تاپ های استوک را به نمایش می‌گذارد که با توجه به انتظارات خریدار و قیمت آن، تهیه می‌شود.

لپ تاپ استوک گرید A

این لپ تاپ ها مدت زمان کمتری کار کرده اند و این زمان حدودا کمتر از شش ماه است. همچنین ظاهر آن ها بسیار خوب و بدون خط و خش می باشد. این دسته خود به دو گرید A++ و A+ تقسیم می شوند. لپ تاپ استوک A++ بسیار تمیز و بدون هر گونه خط و خش و در حد نو می باشد. این لپ تاپ ها شاید تنها یک بار روشن شده باشند.

لپ تاپ استوک گرید A+ نسبت به گرید بالاتر از خود از قیمت پایین تری برخوردار است و به صرفه تر می باشد. این مدل در ظاهر خود دارای خط و خش است، که باعث تنزل رتبه آن شده است.

لپ تاپ استوک گرید B

لپ تاپ استوک در این رده هیچگونه تفاوتی با گرید A در نوع سیستم عامل و کارایی ندارد و تنها تفاوت آن در ظاهر است. در این دسته لپ تاپ هایی با خط و خش بیشتر در ظاهر آنها روبرو هستیم، که باعث کاهش قیمت آنها نسبت به گرید A شده است.

از کجا بفهمیم لپ تاپ استوک است

حال که فهمیدید انواع گریدبندی لپ تاپ استوک چیست، وقت آن رسیده است که ببینیم از کجا باید لپ تاپ استوک بخریم!

از کجا لپ تاپ استوک بخریم؟

ما، یعنی کامپیوتر صفر یک، به عنوان معتبرترین وارد کننده لپ تاپ استوک، اینجا هستیم تا نیاز شما را برای خرید یک لپ تاپ استوک باکیفیت رفع کنیم.

تمامی محصولات کامپیوتر صفر یک با تضمین قیمت و کیفیت در سراسر ایران عرضه می‌شوند و 10 روز مهلت تست دارند تا شما با خیال راحت نسبت به خرید یک لپ تاپ استوک اروپایی باکیفیت اقدام کنید. همین حالا می‌توانید از طریق وب‌سایت یا برقراری تماس با مجموعه کامپیوتر صفر یک، یک لپ تاپ خوب سفارش دهید.

انواع لپ تاپ استوک چیست؟

خریداران بر اساس نیاز خود لپ تاپ استوک مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند، تا با توجه به آن هزینه کنند. لپ تاپ می‌تواند مصارف شخصی و خانگی، صنعتی و یا حتی گیمینگ داشته باشد.

برخی دانشجویان نیز در رشته های خود نیاز به لپ تاپ هایی دارند، تا بر اساس رشته تحصیلی آنها مورد استفاده قرار گیرد، مانند رشته های گرافیک، موسیقی، معماری و… . بر این اساس لپ تاپ ها به انواع مختلفی برای برطرف کردن نیاز کاربران تقسیم می شود که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد

لپ تاپ استوک گیمینگ

سیستم‌های کامپیوتری اولین نیاز گیمرها است. لپ تاپ گیمرها باید از سیستم عامل پیشرفته از جمله پردازنده گرافیکی سطح بالایی برخوردار باشد، تا بتواند حجم بالایی از بازی ها را پشتیبانی کند. بنابراین کارت گرافیکی قدرتمند و متنوع آن‌ها تعیین کننده قیمت در این نوع لپ تاپ ها خواهد بود.

قیمت مقرون به صرفه این دسته نسبت به آکبند آن، نظر بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده و این افراد به سراغ خرید لپ تاپ استوک گیمینگ می‌روند. در این بین می توان به لپ تاپ‌های Lenovo سری Legion و برند HP سری Pavilion اشاره کرد.

لپ تاپ استوک صنعتی

لپ تاپ استوک صنعتی نیز از دیگر سیستم‌هایی است که در پروژه های سنگین از آن‌ها استفاده می شود. این لپ تاپ‌ها باید از سرعت، مقاومت، کیفیت و عمر بالایی برخوردار باشند.

از لپ تاپ های استوک صنعتی در کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود و قابلیت حمل در آن ها بسیار مهم است. بدنه آن ها از آلومینیوم تیتانیوم ساخته شده و مقاومت بالایی دارند، که این یکی از ویژگی های تعیین کننده قیمت آن می باشد.

بسیاری از افراد برای این‌که بتوانند هزینه مقرون به صرفه‌ای برای خرید لپ تاپ صنعتی داشته باشند به سراغ خرید لپ تاپ استوک صنعتی می‌روند. صفحه این لپ تاپ‌ها مات بوده که هنگام سقوط از آن محافظت می‌کند.

لپ تاپ استوک خانگی

یکی دیگر از مدل های لپ تاپ استوک مدل خانگی آن است، که شاید همه ما یکی از آن ها را در خانه داشته باشیم. این مدل دارای صفحه شیشه‌ای است و مدل های پیشرفته و یا سیستم عامل جدید آن تعیین کننده قیمت است. با این حال بسیاری از افراد برای صرفه جویی در بودجه خود اقدام به خرید این دست از لپ تاپ‌ها می‌کنند.

لپ تاپ استوک دانشجویی

برای خرید این نوع لپ تاپ بسیار مهم است که دانشجویان در چه رشته ای تحصیل می کنند و انتظار آن ها از لپ تاپ مورد نظر چیست. برخی از دانشجویان صرفا برای تحقیقات دانشگاهی و ارائه آن به کلاس نیازمند لپ تاپ هستند، که نوع خانگی آن نیز می تواند پاسخگوی نیاز آن ها باشد.

اما دانشجویانی که در رشته های گرافیک و یا معماری و حتی حسابداری مشغول به تحصیل هستند، نیازمند سیستم عامل قوی تری می باشند.

این سیستم عامل ها باید دارای کارت گرافیکی قدرتمندی باشند، تا هم سرعت عمل و هم کیفیت مورد نیاز را ارائه دهند. بنابراین کارت گرافیکی سطح بالا یکی از ویژگی های آن می باشد، که تعیین کننده قیمت است.

لپ تاپ استوک برای دانشجویانی که به تازگی مشغول تحصیل شده اند می تواند بهترین گزینه با قیمتی مناسب باشد. ما در مقاله بهترین لپ تاپ دانشجویی، به معرفی برترین لپ تاپ‌ها برای این دسته از افراد پرداخته‌ایم که لازم است حتما مطالعه فرمایید.

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم به‌طورکامل توضیح دهیم که لپ تاپ استوک چیست؛ همچنین در مورد انواع لپ تاپ استوک و گریدبندی‌های آن‌ها صحبت کردیم، در نهایت اگر هنوز شک دارید، در پاسخ به پرسش “آیا لپ تاپ استوک بخریم”، می‌توان گفت که اگر بودجه کافی برای خرید ی لپ تاپ نو مناسب را ندارید، تهیه یک لپ تاپ استوک می‌توانید حرکت هوشمندانه‌ای باشد.

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپی که در کشورهای دیگر به فروش نرفته یا خط تولید آن‌ها متوقف شده است؛ همچنین به لپ تاپی که توسط مشتری خریداری شده و برای مدت کوتاهی استفاده شده است می‌گویند.

آیا لپ تاپ استوک بخریم؟

درصورتی که بودجه کافی برای خرید یک لپ تاپ نو مناسب را ندارید، بین لپ تاپ نو سطح پایین و لپ تاپ استوک قوی، قطعا خرید لپ تاپ استوک گزینه مناسب‌تری است.

5/5 - (1 امتیاز)


from کامپیوتر 01(کامپیوتر صفر یک) https://ift.tt/ScnQCdw
via IFTTT

Comments

Popular posts from this blog

اینتل یا ای ام دی؟ مقایسه intel و amd از صفر تا صد!

آل این وان چیست؟ همه‌چیز درباره کامپیوتر بدون کیس